phone
شماره تماس :

03154759316

mail
پست الکترونیک :

shadlincarpetco@gmail.com

مقالات فروشگاه

تناسب رنگ کف اتاق با رنگ فرش ماشینی

همه ما با کمی خلاقیت و حوصله میتوانیم با انتخاب فرش و کفپوش مناسب، فضای داخلی خانهمان را به فضایی پر طراوت تبدیل کرده و به آن شخصیت ببخشیم. علاوه بر آن چون کف خانه برجستهترین قسمت دکوراسیون داخلی محسوب میشود، سزاوار است آن را به بهترین نحو بیاراییم

رنگ فرشتان را دوست ندارید؟

اگر رنگ فرش مطابق میل شما نیست، راههایی وجود دارد تا بتوانید با این موضوع کنار بیایید. بسته به اینکه این رنگ به دکور خانه شما نمیآید یا رنگ مورد علاقهتان نیست نکتههای زیر میتواند دید مناسبتری برایتان ایجاد کند. با این وجود خریدن یک فرش جدید همواره گزینه خوبی است اما بدون هزینه اضافی هم میتوان خانهای دکوراتیو و زیبا داشت.

یافتن فضای مناسب برای فرش

فرش شما میتواند وظیفه خود را بدون داشتن دید زیاد انجام دهد. وقتی فرش را زیر میز، وسط مبلمان پهن میکنید و مبلمان را اطراف آن میچینید، این مبلمان شماست که در نگاه اول توجه را به خود جلب میکند. مسلم است اگر فرش مناسبتری داشته باشید، فضای زیباتری خواهید داشت اما با این کار کمی از جلوه رنگی آنکه شما را آزار میدهد، میکاهید.

استفاده از قالیچه

هزینه کمی برای یک قالیچه یا گبه با رنگ مورد نظر شما گزینه خوبی برای پوشش دادن رنگ فرش اصلی است. استفاده از قالیچهها در کنار فرش به شما کمک میکند، هارمونی رنگ دلخواهتان را به خانه برگردانید

رومبلی و کوسن

اگر مبلمان شما در سبکی است که میتوان چند کوسن روی آن قرار داد، راحتترین گزینه برای هماهنگ کردن فضاست. استفاده از رنگهای خنثی برای رومبلی یا کوسن چشم را مینوازد و با رنگ نامتناسب فرش مقابله میکند.

رنگ مکمل

می توانید با رنگهای مکمل فرش فضا را دکور کنید. با استفاده از این روش رنگ فرش در کنار رنگ دکوراسیون جلوه زیبایی مییابد همانطور که میدانید رنگهای مکمل به ترتیب زیر میباشند.

قرمز و سبز آبی و نارنجی زرد و بنفش

استفاده از این رنگها در طیفهای مختلف همواره یکی از بهترین روشهای دکوراسیون داخلی است.

چند نکته:

انتخاب رنگ مناسب برای کف اتاق
در هر فضای دکوراتیوی رنگ اولین و مهمترین عنصر محسوب میشود، سبک، آهنگ و عملکرد یک فضا مستقیما با رنگ آن سروکار دارد. توجه به رنگها خانه شما را در سادهترین حالت هم دکوراتیو میسازد و خوشبختانه امروزه گزینههای مختلفی برای کفپوشها و فرشها موجود است که دست شما را در انتخاب باز میگذارد.

کف در واقع دیوار پنجم به حساب میآید و رنگ آن به اندازه دیوارها، مبلمان و پارچههای به کاررفته در خانه حایز اهمیت است. یک انتخاب خوب برای کف باقی کار را راحت و دلچسب میکند. رنگها به سه دسته کلی تقسیم میشوند: رنگهای سرد، رنگهای گرم و رنگهای خنثی. رنگهای گرم مانند قرمز و نارنجی و… فضایی با هیجان و پرانرژی، فعال و گرم به شما میدهد. این رنگها برای آشپزخانهها یا نشیمنها مناسب هستند. رنگهای سرد مانند سبز کمرنگ و آبی بیشتر برای اتاق خوابها در نظر گرفته میشوند و رنگهای خنثی مانند سفید، بژ و خاکستری در هر دو صورت کاربرد دارند چرا که میتوانند به عنوان رنگ تکمیلی در کنار هر رنگی استفاده شوند، به همین دلیل برای هر اتاقی از خانه مناسب هستند. کف اتاق مانند دیوار میتواند فضاهای اتاق را از هم جدا کند و در هر بخشی به رنگی متفاوت حضور داشته باشد اما وقتی که کف همه اتاقها به هم مرتبط است و از بین بردن حد فاصلها کار دشواری به حساب میآید، استفاده از یک رنگ خنثی برای کل فضا بهترین ایده است.

رنگی که برای کف انتخاب میکنید شاید توسط فضای خود اتاق به شما اجبار شود. اتاق کوچک و باریک یا اتاقی با سقف کوتاه مستلزم به کار بردن رنگهای خنثی میباشد تا فضایی دلبازتر در اختیار داشته باشید. اتاقی بزرگ با یک کفپوش تیره صمیمیتر و دلنشینتر خواهد بود.

اگر کف اتاق شما فضای وسیعی است، نعمت بزرگی در دست دارید که باید به دقت آن را مدیریت کنید. نوری که به کف میتابد را در ساعات مختلف روز بررسی کنید و میزان نور مصنوعی که قرار است در آن فضا داشته باشید را بسنجید. یک نور مصنوعی قوی برای یک اتاق بزرگ با یک نور طبیعی برای یک راهروی طولانی رنگهای کف متفاوتی را میخواهند. رنگ کف و دیوارها باید با توجه به هم انتخاب شوند به عنوان مثال کف تیره با دیوارهای تیره اتاق را بسته و دلگیر میکند ولی اگر انتخابتان رنگهای تیره است دیگر موظفید که مبلمان روشن به کار. فرش یا قالی شما بعد از تناسب با سبک خانه شما باید با رنگ کف اتاق همخوانی داشته باشد. وقتی کف اتاق را تیره در نظر گرفتهاید، فرشی روشن میتواند روی آن جلوه داشته باشد..

ایجاد فضایی دلباز و با روح
کفپوش، موکت و فرشهای رنگ روشن باعث میشوند فضای خانه بزرگتر و دلبازتر به نظر بیاید. پس اگر میخواهید اتاق نشیمن کوچکتان بزرگتر شود یا دوست دارید اتاق پذیراییتان بازتر به نظر برسد، میتوانید از تاثیر این رنگها در منزلتان استفاده کنید.

ایجاد محیطی دنج و صمیمی
بر خلاف آنچه در مورد رنگهای روشن گفته شد، رنگهای تیره برای ایجاد فضایی دنج و صمیمی مناسب هستند. بنابراین چنانچه میخواهید اتاق خواب یا فضای کنار شومینهتان را به محیطی دلچسب و امن تبدیل کنید، بهترین گزینه استفاده از این دسته از رنگها (مثل قهوهای و آجری) میباشد. یک فرش ایرانی یا یک گلیم سنتی با رنگهای گرم میتواند فضایی بیروح و سرد را به محیطی آرامشبخش تبدیل کند.

اهمیت گردش رنگ
گردش رنگ در کل فضای خانه یکی از ارکان اساسی دکوراسیون داخلی محسوب میشود که به سادگی قابل اجراست. میتوانید از یک یا چند رنگ فرشتان را انتخاب کرده و از آن رنگها در سایر قسمتهای خانه نیز استفاده کنید یا فرشتان را با توجه به رنگ غالب خانه تهیه کنید. البته توجه داشته باشید چنانچه از فرشهای ساده یک رنگ استفاده میکنید، بهتر است برای هماهنگ شدن رنگهای آن با خانهتان رنگهای مکملش را به کار ببرید و از تکرار یک رنگ خاص خودداری کنید.

نورپردازی مناسب
اهمیت نورپردازی در دکورکردن فضای داخلی خانه انکارناپذیر است. برای به دست آوردن نتیجه مورد نظرتان بهتر است، هم نور طبیعی روز را در نظر داشته باشید و هم نورهای مصنوعی طراحی شده داخل خانه را. با یک تغییر کوچک در نورپردازی میتوانید تاثیری بزرگ روی زیبایی و هماهنگی مبلمان و فرش بگذارید.

ایجاد توازن
درست است که عدهای از ما طرفدار رنگهای سرد و روشن و عدهای دیگر علاقهمند به رنگهای گرم و تیره هستیم ولی باید توجه داشته باشیم که یک عامل معماری بسیار مهم برای ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش، برقراری توازن و اعتدال میان رنگها و کمک گرفتن از رنگهای خنثی نظیر سفید و طوسی و بژ است. تنها در این صورت است که چشم از دیدن مکرر یک فضا، به ویژه یک قسمت مهم از مبلمان که همان فرش است، خسته نمیشود.

بژ هم همیشه مناسبترین گزینه نیست!
وقتی صحبت از انواع کفپوش و فرش میشود، طیفهای بژ اولین و خنثیترین رنگی است که به ذهنمان میرسد. ولی باید این نکته را در نظر داشته باشیم که همیشه رنگهای خنثی بهترین گزینه نیستند.
چنانچه در سایر مبلمان و دیوارها نیز این رنگ به مقدار زیاد به کار رفته باشد و خبری از یک رنگ مکمل یا گرم هم نباشد، فضا را تبدیل به محیطی سرد و ناامن میکند. پس بهتر است همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که یک فضای خوب فضایی است که در آن همه چیز با تعادل به کار رفته و ساکنان آن از زندگی کردن در یک چنین محیطی لذت میبرند.

: 1297 - : 1397/4/4 - : 2883
1397/4/4