phone
شماره تماس :

03154759316

mail
پست الکترونیک :

shadlincarpetco@gmail.com

مقالات فروشگاه

نکاتی در خصوص انداختن فرش ماشینی روی موکت

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا بعضی افراد میخواهند روی موکت، فرش بیندازند، مثلا شاید بخواهند یک نقطه فرسوده یا کثیففرشرا که به هر دلیلی نمیتوانند آن را جایگزین کنند، بپوشانند. یا اینکه بخشی از سلیقه های شخصی خودشان را به فضای اجارهای اضافه کنند.

آیا واقعا میتوانفرشرا روی موکت انداخت؟ جواب مثبت است،فرشمیتوانند روی موکت پهن شود.

از موجدار شدن جلوگیری کنید

بزرگترین نگرانی که در مورد انداختنفرشروی موکت وجود دارد این است کهفرشروی موکت حرکت کند. میزان حرکتفرش،به موکتی که زیرفرشو پشتفرشوجود دارد، بستگی دارد. با این حال صرفنظر از این موارد، هر فرشی که به درستی در جای خود محکم نشده باشد، میتواند جابه جا شود.

زمانی که یکفرشرا روی یک فضای سخت مثل کفپوش چوبی قرار میدهید، بزرگترین نگرانی درباره حرکتفرشاین است که به اطراف لیز بخورد. وقتیفرشرا روی موکت بیندازید، بیشتر نگرانی این است کهفرشچین بخورد یا موجدار شود که این هم ریسک بزرگی است. چین خوردگی ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که فضایی کهفرشروی آن است، تغییر میکند. با این حال،یک سطح صاف باعث میشود کهفرشروی سطح لیز بخورد، انتهای دیگرفرشدر مقابل موکت زیری، مقاومت میکند که به طور موثری از لیز خوردن آن جلوگیری میکند.

بنابراین شما باعث میشوید یک انتهایفرشبدون حرکت قسمت انتهایی دیگر تغییر کند که نتیجه آن موجدار شدنفرشدر آن منطقه است.

یکی از بهترین راهکارها برای محکم کردن فرش این است که با استفاده از گذاشتن مبل سنگین روی قسمتی از فرش، آن‌را محکم کنید.

محکم کردن با مبل

در صورت امکان،فرش را با استفاده از گذاشتن مبل سنگین روی قسمتی ازفرش، محکم کنید. اگرفرش مربوط به اتاق نشیمن است، حتما لبه هایفرشرا برای جلوگیری از حرکت آن زیر مبل یا صندلی ببرید. در حالت ایدهآل باید مبلها را چهار طرففرشقرار دهید، اگر مبلها به اندازه کافی سنگین باشند، گذاشتن مبلها در دو طرف هم میتواند کافی باشد.

از پد بدون لغزش استفاده کنید

پدهایی برای عدم لغزشفرشطراحی شده است کهوظیفه نگهداشتنفرشرویکفپوشرا انجام میدهد. به آنها معمولا پدهایفرشبهفرشمیگویند. این نوع از پدها مخصوص جلوگیری از حرکت و موجدارشدنفرش، طراحی شدهاند. علاوه بر این، این پدها میتوانند از خراب شدن موکتهایی که زیرفرشقرار دارند، به علت اصطحکاک مکرر ناشی از حرکت فرشها بر روی موکت که میتواند علت سایش زودرس یا آسیب الیاففرشباشد، جلوگیری کنند.

اثربخشی این پدها روی فرشهای مختلف، به دلیل عوامل زیادی، میتواند متفاوت باشد. طیف گستردهای از پدها با توجه به سبکفرش، پشت قالی، نوع الیاف و مواردی از این دست در دسترس میباشند. بهتر این استفرشرا با مبلمان همانطور که در بالاتوضیح داده شد محکم کنید. ممکن است بازهمازیکپددیگراستفادهکنید،به ویژه اگریکطرففرششما غیر قابل مهار کردن باشد. با این حال برای فرشهایی که نزدیک مبلها نیستند استفاده از پدهایفرشبهفرشبهترین گزینه جهت جلوگیری از لغزشفرشاست.

: 1334 - : 1397/7/5 - : 2578
1397/7/5