phone
شماره تماس :

03154759316

mail
پست الکترونیک :

shadlincarpetco@gmail.com

مقالات فروشگاه

انتخاب فرش ماشینی متناسب با دکوراسیون منزل

هر دکوراسیونی متناسب چه نوع فرش ماشینی است ؟

فرش در دکوراسیون و نظم خانه تاثیر بسزایی دارد که چشم هر کسی را با ورود به منزل خیره می کند.

هر فضایی از خانه با چه متراژ فرشی مناسب است:

برای چیدمان زیبایی در یک منزل انتخاب نوع فرش ماشینی خیلی مهم است .زیرا تطابق رنگ فرش و دیگر وسایل منزل در چیدمان اهمیت زیادی دارد که چه فرشی با چه رنگ و دکوراسیونی انتخاب کنیم.

ابتدا برای اجزای دیگر دکوراسیون اعم از مبل و پرده است چه سبک دوراسیون را انتخاب کنیم زیرا سبک دکوراسیون در انتخاب فرش ما تعیین کننده است.

دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون مدرن

فرشی ماشینی که برای دکوراسیون کلاسیک انتخاب می کنیم کاربرد و چیدمان آن متفاوت از فرشی است که برای یک دکوراسیون مدرن یا سبک های دیگر است ، انتخاب کنیم.

در مورد فرش ماشنی در هر کدام از سبک های موجود یک اصل وجود دارد که حتی الامکان به جز میز مقابل مبل مان هیچ شی یا عنصر دیگری بر روی فرش قرار نگیرد.حتی پایه های مبل هم با فرش 10 سانتی متر فاصله داشته باشد.

با این توضیحات هنگامی که مبلمان در منزل چیده می شود مساحت فرش با توجه به حجم منزل و نوع مبلمان شما بدست می آید.

اندازه فرش ماشینی

البته نکته بسیار مهم در انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون این است که نباید از سلیقههای آنی متأثر شویم و باید با حوصله زیاد مشغول به عمل بشویم در ابتدا مساحت صحیح متناسب و مورد نیاز برای فضای منزل یا هر محل دیگری را مشخص میکنیم. سپس با توجه به دادههای بدست آمده از موارد فوق اقدام به خرید میکنیم؛ در بسیاری از موارد افراد پس از خرید و پرداخت هزینه، فرش را به منزل حمل میکنند و پس از پهن کردن آن متوجه اشتباه در خرید میشوند و میبینند فرش بسیار بزرگ است و همگی این قیبل اشتباهات ناشی از تأثیر پذیری های غلط، باورهای اشتباه، برآورد نکردن متراژ فرش و سلایق آنی و زود گذر است.

یکی از نکات مهم دیگر درانتخاب فرش این است که هیچ گاه نباید مساحت فرش ما مساوی با مساحت اتاق سالن یا به طور کلی فضای مورد نظر ما باشد. به طور مثال اگر ما اتاقی داریم با مساحت 12 متر مربع نباید فرش 12 متری را که کل فضای ما را پوشش میدهد انتخاب کنیم، این انتخاب یک اشتباه رایج در میان مردم است.

تنها عناصری که اجازه قرار گرفتن بر روی فرش را دارد میزهای عسلی هستند که باید نزدیک مبلمان قرار بگیرند و عناصر دیگری چون مجسمهها، میز تلویزیون، گلدانها و دیگر اشیاء دکوری و…بایدبیرونازفضای فرش قرار گیرند.

چه فرشی برای چه سبک دکوراسیونی؟

اینکه چه طرحی از فرش را برای فضای خود انتخاب و خریداری کنیم به چند معیار بستگی دارد اولاً باید نوع سبکی که میخواهیم برای آن دکوراسیون را طراحی و چیدمان بدهیم بسیار حائز اهمیت است که فرش مورد نظر ما برای چه سبکی مورد استفاده قرار میگیرد،

در درجههای بعدی به طرح مبلمان، پردهها و…بستگی پیدامیکند. البته قسمتی از انتخاب ما برای یک فرش به سلیقه فرد و بخش دیگر آن هم به هارمونی و تناسب آن با دیگر اشیاء مورد استفاده در دکوراسیون میباشد. به طور مثال اگر سبک منزل شما غالباً از طرح کلاسیک پیروی میکند بهتر است که از فرشهای مدرن استفاده نکنید؛ منظور از فرشهای مدرن، فرشهایی است که به تازگی با طرحهای نوینی در بازار فرشهای ما موجود میباشد.

به کار بردن پوست و یا فرشهای سنتی ایرانی بهترین انتخاب برای یک دکوراسیون به سبک کلاسیک است. به طور کلی در دنیا مرسوم است برای طرحهای کلاسیک خود از فرشهای سنتی ایرانی و یا فرشهای سنتی دیگر کشورها مانند مراکش و…استفادهمیکنند.

: 1265 - : 1397/2/20 - : 4255
1397/2/20