phone
شماره تماس :

03154759316

mail
پست الکترونیک :

shadlincarpetco@gmail.com

مقالات فروشگاه

انواع طرح‌های گبه های ماشینی

برای خرید طرح گبه های ماشینی شناختن نوع طرح بکار رفته در آنها مهم است که بتوانید برای خرید آنها انتخاب درستی داشته باشیم.

طرح شیر: طرح شیر را میتوان یکی از عمده نقش های مشترک بین بافندگان مناطق مختلف دانست.

طرح خشتی یا قابی شکل : این طرح یکی از کابردیترین نقشهای گبه میباشد که بیشتر هم بین بافندگانفارسوبختیاری رواج داشته. اساس این طرح را قابهایی منظم تشکیل میدهد که هر یک از قابها به صورت جداگانه طرحی هماهنگ با قابهای دیگر میسازد.

طرح حوض گبه : این طرح شکل ترنجیست که در وسط کار آمده و در واقع یک گل را تداعی میکند که از اطراف آن گلها و غنچههایی دیگر گسترش یافته است.

طرح گل گبه : نقش گل رز در گبه به طرح گل گبه معروف است.

طرح ایلاتی : این طرح نشات گرفته از طبیعت محل زندگی عشایر است که از نظر ظاهری ، اغلب در میان قابهای لوزی ، دایره ، مربع ، مستطیل و بیضی شکل قرار دارد و هر کدام از این قابها با طرحهای اصیل ایرانی مزین شدهاند.

طرح درخت : در تاریخچه کهن ایران همواره درخت جایگاه مهمی داشته و در میان همه آنها ، درخت سرو به عنوان نمادی از شادی و درخت بید مجنون بعنوان نمادی از غم و اندوه بیشترین کاربرد را داشته و دارد.

طرح راه راه : همانطور که از نام این طرح پیداست متشکل است از راه هایی که اغلب بصورت عمودی و اریب هستند.

طرح خانه در هم : این طرح مفهومی عرفانی در دل خود دارد و در واقع بین خانه هایی در هم ، تصویری از مراحل زندگی از آغاز پیدایش تا پایان آن که رسیدن به گوهر ذات و وجود است را نشان میدهد.

طرح کف ساده : میتوان گفت این گبه ها ی ساده به نوعی خانه های محقر روستاییان و زمین بی محصول آنها را به تصویر میکشد

لطفا در سایت ثبت نام کنید و نظرات خودرا اعلام کنید.

: 2364 - : 1397/9/29 - : 1132
1397/9/29